דיאטה - אין דבר כזה

פירוש המילה דיאטה מיוונית הוא אורח חיים נכון או תפריט תזונה. הכוונה היא לכלל המזון הנצרך ע"י ייצור חי (בן אנוש או חיה), או משטר התזונה שלו. אין הכוונה לירידה במשקל!                          


ינשם כיום הרבה מאוד סוגים של דיאטות שלכולם מטרה אחת משותפת- ירידה במשקל. גם אם יש אדם שיהיה מאוד הדוק וישמור על הדיאטה שקיבל, במקרה הטוב הוא יחזיק מעמד מספר חודשים שלאחריהם קרוב לוודאי הוא יחזור למשקל שאיתו התחיל את הדיאטה במקרה טוב, ובמקרה הפחות טוב יעלה במשקל.

אין ספק שההשמנה היא אחת מהמחלות שנמצאת בעלייה מתמדת בקרב אוכלוסיית העולם המערבי ויש לה סיבוכים רבים, אבל דיאטה היא לא הדרך להילחם בהשמנה וגם לא להוריד משקל!!!

אורח חיים נכון!!! זו הדרך האפקטיבית ביותר להוריד משקל ולשפר את רמת הבריאות שלנו. אורח חיים נכון כולל מספר דברים ומתייחס הן לאספקטים הפיזיים כמו: אכילה נכונה, התעמלות, שינה, והן לאספקטים הנפשיים שלנו כגון: רגשות, ומצבי רוח.

לכן בבואנו לדבר על אורח חיים נכון אנו חייבים להתייחס לגוף האדם כדבר שלם ולעבוד עליו ככזה. בכל הקשור לאכילה נכונה אחת מההמלצות הכי חכמות לדעתי היא שבזמן האכילה רצוי להימנע מלהתעסק בדברים נוספים שיסיחו את דעתנו. בזמן האוכל  תשתדלו רק לאכול ולהנות מהאוכל, רוב הסיכויים שבדרך זו תורידו את כמות המזון בכל ארוחה. בהקשר זה אמר הרמב"ם-"לא יאכל אדם עד שתתמלא כרסו, אלא יפחית רבע משובעתו". והנה לכם דרך קלה לירידה במשקל.

ישנם סוגי מזונות שבאופן כללי מומלץ מאוד להימנע מהם היות ואין בהם שום דבר מזין לגוף ואף להיפך. בין סוגי מזונות אלו ניתן למנות את המזונות המכילים שומן טראנס כגון: בורקסים, חמאת בוטנים, וופלים. כמו כן מומלץ להמעיט בשתיית אלכוהול ומשקאות מוגזים, להוריד את כמות המלח במזון. צריכה גבוהה של מלח במזון לא רק שמשפיעה לרעה על תיפקוד הכליות היא גם מעלה את לחץ הדם ואף גורמת לצבירת נוזלים. כן מומלץ לאכול יותר ירקות ופירות המכילים כמויות גבוהות של ויטמינים ומינרליים. וכמובן שמומלץ לשתות כמות מספקת של מים כ-1.5 ליטר ביום או עד שצבע השתן צהוב בהיר.

יש המון סוגים שונים של תזונה כמו טבעונות, צמחונות, פליאו, תזונה קטוגנית, ועוד ולכל אחת מהן יש יתרונות וחסרונות. חלק מאורח חיים נכון הוא לדעת לזהות איזו תזונה וסוגי מזון מתאימים לנו (מעבר להמלצות הכלליות של מה בריא יותר לאכול) ע"י הקשבה לגוף  ולהימנע מקיצוניות.

ואל תשכחו להתעמל! מחקרים רבים מעידים על חשיבות ההתעמלות והספורט בחיי היום יום. הספורט מאוד חשוב בשמירה כל מדדי לחץ דם, שומנים, כולסטרול, וסוכר. כמו כן הספורט תורם לשיפור מצב הרוח ועליה ברמות הסרטונין בדם (אחד מהחומרים האחראים על מצב הרוח), מחקרים רבים שבדקו את הקשר בין ספורט למצב רוח מעידים שהתעמלות של מספר פעמים בשבוע בקרב אנשים עם נטייה למצב רוח דיכאוני הייתה יעילה והעלתה את מצב הרוח בקרב אותם אנשים יותר מכדורים. אחת מההשפעות הנוספות והחשובות של הספורט היא חילוף החומרים - פעילות אירובית למשל מאוד חשובה במקרים של עצירות שכן היא מעודדת את פעילות המעיים.

לקביעת טיפול ופרטים נוספים התקשרו 054-319-2199 או מלאו את הטופס ואחזור אליכם בהקדם

© אלון הראל | רפואה יפנית וסינית | 054-319-2199 | קליניקה: רח' הארד 3, רמת החייל, ת"א

רפואה משלימה
תזונה ובריאות
ניווט מהיר
מהבלוג