top of page

לחץ דם גבוה


לחץ דם גבוה

אורח החיים הרווי במתחים, דאגות, תזונה לקויה, שינה לא מספקת וכדומה, גורם לאחד מהמצבים הנפוצים ביותר בעולם המערבי (מצב מאוד מאוד נפוץ בארץ), והוא יתר לחץ דם.

קיימים שני סוגים של לחץ דם גבוה:

• לחץ דם ראשוני- ללא גורם ידוע, נוטה להתפתח באופן הדרגתי עם השנים ונפוץ יותר במבוגרים.

• לחץ דם שניוני (משני)- נגרם כתוצאה ממחלה אחרת כמו מחלות כליה או גידולים בבלוטת יותרת הכליה, מומים מולדים בלב, כאשר גם תרופות מסוימות יכולות כמו תרופות למניעת הריון יכולות לגרום ללחץ דם גבוה.

לרוב האנשים עם לחץ דם גבוה כמעט ואין סימפטומים אחרים מלבד הערכים הגבוהים של לחץ הדם, גם במקרים שהמדדים מהווים סכנה של ממש. חלק מהאנשים יתלוננו על סימפטומים כגון: כאבי ראש קלים, סחרחורת, דימומים ספונטניים מהאף, וכו.

לחץ דם גבוה מוגדר כאשר הערך הנמוך- הדיאסטולי הוא מעל 90, והערך הגבוה הסיסטולי עולה מעל 140. הגורמים ללחץ דם גבוה בהעדר גורם ידוע-דהיינו לחץ דם ראשוני יכולים להיות משקל עודף, תזונה לקויה- עשירה במלח (נתרן) ומעטה באשלגן, חוסר בפעילות ספורטיבית, חסר בויטמין D, שתייה מרובה של אלכוהול, וחיים רווים במתחים.

ההתיחסות והטיפול במצב של לחץ דם גבוה ברפואה הסינית וברפואה היפנית מתבסס על הבנת אורח חייו של המטופל במקרה של לחץ דם ראשוני, וחלק מאסטרטגיית הטיפול תהיה לנסות לשנות את אורח חייו של המטופל (תזונה, שינה, פעילות ספורטיבית), בשילוב עם הטיפול בדיקור וצמחי מרפא או תוספי תזונה, וזאת על מנת לעזור למטופל/ת להגיע לערכים הרצויים ללא הזדקקות לתרופות. במצב של לחץ דם שניוני ההתיחסות ברפואה הסינית והיפנית תהיה קודם לטפל בשורש-דהיינו במחלה הגורמת לעלייה בלחץ הדם תוך כדי התייחסות לאורח חייו, והן בערכים הגבוהים עצמם, באופן דומה במצב של יתר לחץ דם ראשוני.

לקביעת טיפול ופרטים נוספים התקשרו 054-319-2199 או מלאו את הטופס ואחזור אליכם בהקדם

bottom of page